sul mare luccica, l'astro d'argento..

..ja jag har då har jag nu även lärt mig italienska, lite fränt va? för dem som inte förstår min italienska kanske jag ska säga att på svenska blir den där frasen..natten går tunga fjät. IKEA lussandet gick superbra! spanjorerna tyckte nog det var en aning konstigt dock att se tjejer i långa vita klänningar med glitter i håret och i midjan, ljus i händerna och dels att de sjöng på helt främmande språk för det mesta (svenska, engelska, italienska och spanska). vi gjorde folk tårögda, då har man lyckats, eller?

esperanza kom och kollade, vilket jag tycker var väldigt sött av henne! för att smöra in mig lite extra hos henne köpte jag pepparkakor som jag precis bjudit på. hon gillade dem mycket, så vi satt och knaprade i oss peppisar, åt russin och pratade om lucia och en massa andra grejer. jag visade henne även julklappen som jag köpt till josé idag - en glasburk med lock från IKEA, marabou mjölkchoklad, polly och sen ska jag köpa lite annan svensk choklad, han är ju ett chokladmonster, så varför inte liksom? muuuy bien! något tips på vad man kan köpa till esperanza? jag är hjärndöd..någon fin kräm, smycke..ja förslag? jag har ju trots allt fått bo här i 4 månader, något tack ska hon ha! 



dagen började med småbarnens lussetåg, helt sjukt att de är så små och sjunger på sv/en/sp

 

vi passade på att ta privatplanet till stockholm och lussa vid globen med förresten..



tärnor i sikte!



olika stämmor experten och falsksångaren, gissa vem som är vem?...



jorå kul kan man ha!



alla är så fina..så kommer någon i bakre raden och förstör genom att försöka äta upp sitt tärnljus..you better shape up!



bryter trenden och avslutar med en svart/vit bild av felsångarna... höhö

bilder i massor är alltid bra, tralala! nu blir det mys för imorgon är det ganska tidig uppgång för att det är julbasar i skolan (obligatorisk skoldag). lussefirande då med, men även rockkonsert hell yeah, "killing me softly", "still haven't found" och "god damn you're beautiful", herrejissanes jag sjunger mycket nu för tiden!

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: alice.

Jag vill också sjunga de låtarna!! :D

2009-12-13 @ 16:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0