förbereder mig mentalt..

..inför att se el clasico ikväll i vardagsrummet på calle huelva med 20 spanjorer (släkten) som alla alla alla är sjuka real-fans. herregud känner att detta kan bli en upplevelse. esperanza fixar i ordning en massa tapas i köket och hon har sagt att det kommer få bli att vi sitter på golvet för att se matchen. nu laddar vi! HEJA BARCA, HEJA ZLATAN! (jag kommer bli sååå opopulär ikväll..)

igår blev det in till madrid för shopping (jag kommer inte komma hem med 23 kg känner jag...), äta asturianskt på en trevlig restaurang och därefter blev det till att åka hem tidigt med tåget, men att komma hem innan klockan 12 är väl lite väl tidigt? därför stannade emma, emma och jag i i la moraleja för att sitta närmare 2 timmar på diversia och starbcks och bara mysa.

okej ni vet när det regnar så mycket i sverige att det inte går att gå ut och det bara slår som spön i backen? så var det här imorse och tusen gånger värre. jag tror jag aldrig i mitt liv sett så mycket regn..sen kom isen med, hagel hagel hagel! klockan 10 var jag i alla fall på tågstationen och jag, emma, carro, lina och linn tog oss in till madrid för att gå på el rastro, men rastro i regn? nej!!! det blev att värma sig i handtorken på mcdonalds toalett och därefter värma strupen med lite té och kaffe. vädret gjorde oss biosugna, så fick bli luna nueva! trots en massa regn, iskalla fötter och att jag halvt förfrusit mig idag så har det var en riktig mys-söndag. kan det bli annat inne i madrid med ett gäng toppen-tjejer?

btw: första julklappen är köpt! lisa-uppdraget är slutfört!



julmys vid callao



behöver jag säga att det var svårt att ta sig fram i madrid igårkväll? MADRE MIA



la burbjua del rie - asturiansk restaurang med livemusik..säckpipa och trummor
typiskt asturianskt, stackars folket som jobbar där dock...tinitus?



vi var ju tvugna att prova, sa våra lärare. la sidra!



men den här sista bilden vill jag bara visa på att madrid är grått, det är vinter här med, det är inte sol hela tiden och det viktigaste av allt, NEJ jag kommer inte komma hem brun!!

nu kom visst josé, arturo och marina..saknas bara 17 stycken!
BESOS

emmajosefinbengtsson

Kommentarer
Postat av: emmy

jajag vet vad är det för skit?! haha. IELTS är ett språkcertifikatprov som vi skriver hela lördagen. writing, reading, listening and speaking, haha som nationella fast bra mycket större! Klarar vi det bra så är vi tillräckligt duktiga för att bosätta oss plugga o jobba här! Något i den stilen, haha. Vi och alla invandrare som gör det HAHA. Har ni inget liknande? ;o <3

2009-11-30 @ 18:41:06
URL: http://emmyyaltemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0