when the fast car picks you up

att börja dagen med ett samhällsprov (3 frågor, bara analysera och reflektera...även kallat skrivkramps-dödar-prov) och sedan ha flera jobbiga lektioner till klockan 17 gör en trött ska jag säga er! provet gick förresten för övrigt bra, hade knappt pluggat och var lite halv skraj, men kändes bra!

beas "madre/mamma" (hon bor hos sina släktingar här) gjorde min dag idag! när vi skulle gå till bussen frågar hon om vi vill åka med henne i bilen in till alcobendas istället. varför inte? så då hoppade man in i en bil för tredje gången sedan den 6 september. kom knappt ihåg hur man knäpper ett bilbälte, men annars gick det bra! sen när har man börjat uppskatta att åka bil och sakna att åka bil lite hela tiden?

något jag saknar ännu mer än just sitta och åka bil är nog att köra bilen! har kommit på mig själv ibland med att sitta och tänka att: oj så där skulle man inte kört i en cirkulationsplats i sverige, eller oj här hade ju högerregeln gällt! ska bli spännande att se om bilkörningen med dragläge och allt vad det innebär är på min sida i januari.. ska jag vara ärlig tror jag att pappa saknar att sitta där och tjata lite på mig när jag tappar dragläget eller när jag håller på att köra in i någonting! nej gott folk, så dålig är jag faktiskt inte! men ska bli kul att se om man känner sig som en nybörjare när man kommer hem eller inte..

nu blir det lite plugg, sen ska jag nog försöka ta och umgås med esperanza lite..blir allt för sällan!



då hade man ca 10 veckor kvar..nu har man 4..

emmajosefinbengtsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0