jag säger bara bussar..

måste säga att nu har det hänt en morgon till. jag sitter på busshållsplatsen och helt plötsligt kommer en bil och stannar, samma man som för två veckor sedan ungefär öppnar rutan och säger, tacktacktack nu har du gjort min dag två gånger! vinkar och kör iväg. måste säga att han är lite smått läskig!

skön dag idag igen (trots att man slutar 16.25). trodde bussen skulle gå på direkten så jag och emma kastar oss ut från klassrummet och springer för fullt de några hundra meterna som det är till busshållsplatsen. när man kommer fram visar det sig att den redan gått och en väntan på 40 minuter hade precis börjat. tur att man kan komma in på ett så trevlig samtalsämne som sunes jul i väntan! det är det första jag ska kolla på när jag kommer hem, den 23:e december vad säger du julia? lite syskonmys och sunes jul?

för att fortsätta på busspåret här nu, så kan jag väl inte säga att jag hade mer tur när jag kom ner och skulle ta min andra buss hem. jag och matilda sätter oss på busshållsplatsen och börjar vänta, vi började läsa för att minska dötiden.. men vad händer? vi fastnar i våra böcker och i spanien måste man ju vinka på bussen om man ska med.. oops. trots att vi sitter där på hållplatsen så kör bussen förbi. det fick bli ytterligare 15 minuters väntan därfefter..

saker jag kommit på under min tid i spanien!:

1.
man ska inte vara hemma klockan 15.30 på eftermiddagen.. då spelar någon spanjor i lägenheten precis över mig piano. klassiska sånger och det dånar i hela huset! ibland kan man även höra en flöjt om jag inte har fel..

2.
josé är en listerine narkoman! den blåa vätskan i flera litersflaskor!?!? tar slut på 1 sekund. tycker esperanza köper munskölj åt honom mest hela tiden, var rädd om tänderna josé!

3.
dammsugaren är inte en vanlig pryl.. än har mitt rum aldrig dammsugits, hon har bara visat mig en liten borste och dammtrasa.. tror inte ens det finns någon dammsugare i detta hus.

4.
på grund av punkt 3.. man ska inte göra situps på golvet i vit tröja..



markus "klussi", linn och lina i väntan på bussen!



en josefin i väntan på bussen

13 dagar kvar, JAG LÄNGTAR!
emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: VALLE

hhahahaha han mannen verkar inte läskig ju! xd

2009-10-15 @ 20:22:07
Postat av: mamma

Hur ska det då gå med vaccumpåsarna i resväskan när du ska hem ? Om du inte har någon dammsugare menar jag .........

2009-10-15 @ 22:02:01
Postat av: josefin

SVAR MAMMA: har faktiskt tänkt på det!! vet inte hur jag ska göra...

2009-10-15 @ 22:57:21
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0