día 3!

allt är fortfarande lika bra som innan och jag känner på mig att det kommer bli en superbra resa. efter rundturen med esperanza igår känner jag redan att jag har ett mycket bättre lokalsinne här och jag börjar känna igen mig mer och mer. och hör och häpna, jag fattar tom hur man åker tåg till madrid, hur man åker metro och hur vissa bussar går! :D

idag blev det madrid med rundvandring och lite information med sara-olivia och frida. det var varmt som vanligt :) besökte retiro parken, plaza mayor, plaza del sol och lite andra kända ställen. därefter fick vi släppas för att ta oss runt själva, skulle väl kunna liknas med kossa utsläppet på wapnö på våren typ! ensamma i madrid, kan det bli mer perfekt? blev iaf en lunch med tortilla och en massa vatten, sen gå runt i affärer och massa sånt kul! blev inget köpt för jag lämnade kortet hemma.. säkrast så ;)

jag, emma och sandra bestämde oss för att ta tåget tillbaka till alcobendas och spendera en timma i parken precis vid mig. köpte frukt och bara satt och njöt medans solen lyste och svettiga spanjorer sprang förbi.

imrogon blir det madrid igen och på kvällen ska vi försöka hitta något ställa att kolla verige-malta på.. men lycka till när spanien med spelar, aja vi får se hur det går. nu blir det iaf till att gå ut från mitt rum och vara social med tanten, wish me luck! 

bilder kommer sen!

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: valle

haahhah vad finns det o prata om med en 70 åring xD

2009-09-08 @ 20:53:18
Postat av: Fd. Escandinavo elev

Vi letade febrilt efter ställe att se Sverige matcher på när vi var där förra året, och det går tyvär inte. Speciellt inte när Spanien spelar. Kolla på den svenska baren "La Sueca" vid Chueca om dom vet något. Annars får ni streama matchen via internet.



2009-09-08 @ 22:38:29
Postat av: secret (a)

de låter ju helt underbart :) I just wish u were closer :( :)<3

2009-09-08 @ 22:53:55
Postat av: Anna xd

asså, är det bara jag som är efterbliven eller var det inte i madrid du skulle bo? :O

2009-09-12 @ 18:13:23
Postat av: josefin

hahaha nej anna du är inte efterbliven, jag bor i en förort till madrid ;) men asså det kallas ju typ madrid här med :)

2009-09-13 @ 00:03:44
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0