hace muy calor

att vakna upp i morse var lite läskigt måste jag allt säga. för det första så vaknade jag upp i en helt ny säng i ett helt annat land och när klockan ringde 06.45 så ställer jag mig upp och det är kolsvart ute, jag ser ingenting! hemma är det väl ändå ljust ute vid 7 tiden eller har jag fel? så försover sig min värdmamma för hennes mobil fungerade inte, men det var rätt gott om tid iaf. sen kommer det lite kontiga, hon frågor om jag vill ha varm eller supervarm mjölk till flingorna.. vadå varm mjölk? iaf så fick jag en kopp med varm mjölk som jag stoppade i lite flingor i, men det var faktiskt riktigt gott!

skolbuss till la moraleja och skolan då..spanjorer kör snabbt och vilt ska jag säga, men jag gillar när dte går snabbt, asi pues es perfecto!

en supermysig skola med barn från 1.5 år och upp till 19 år gamla. klassen verkar skön och har redan träffat många nya. det enda minuset från idag är.. busslinjerna.. fy vad jag blir trött! fick stå ute i ca 45 minuter när det var drygt 30 grader och vänta på buss som skulle ta oss hem, höll på att dö! sen kom vi inte på den bussen som går hela vägen hem.. så jag fick ta mig en liten promenad till metrostationen och fixa busskort och sånt, sen fick det bli promenad hem i värmen, duscha nu? yes please :D

ikväll ska esperanza ta med mig ut på äventyr i lilla hålan alcobendas, ska visa mig runt och det kommer säkert bli toppen! 

nej nu orkar jag inte skriva mer, så här kommer bilder från igår och idag, enjoy! 


 



ojojoj, här var det inte snabbt att ladda upp bilder nej.. får bli facebook med bilder istället tyvärr!

nos vemos
emmajosefinbengtsson




Kommentarer
Postat av: JaZzIN

Supervarm mjölk till flingorna, det låter varmt!:D

2009-09-07 @ 20:54:50
Postat av: hanna (merahanna)

Hej. busslinerna är skit. Mitt tipps är att ta mtron till la moraleja, hoppa av och sen ta L2 resten, samma sak på vägen hem. Ni måste gå till glassbaren Tinos, den ligger vid marques de la valdavia, en matrostation där du säkert tar merton ifrån (närmase till dig och frida tod metron där). Ett annat mste är Díaz, en bar/café som ligger på vöägen till "la grán manzana" (köpcentrum) och eriski (stor mataffär, som coop här, billigt). Se upp för saraolivia och frida, särskilt saraolivia, hon kan man gå i väggen för! kommer läsa din blogg och följa din resa i Madrid. tänker ni gå ut i helgen? :)

2009-09-07 @ 21:33:53
Postat av: Anonym

Ehhh hålan! flicka lilla du har mkt kvar att upptäcka

2009-09-09 @ 13:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0