las bombarillas

ja då har man lärt sig ett nytt ord i spanska då, bombarilla! när jag kom hem hittade jag både esperanza och josé i badrummet med en ficklampa och helt kolsvart, jaha ja vad trevligt. då hade tydligen ljuset slutat att fungera och de babblade på om bombarillas hela tiden. jag fattade ingenting om vad de menade, så jag smet iväg och kollade i ordlistan, så bombarillas var ju då glödlampor, rätt logiskt (y) trodde någon hade bombat badrummet eller nåt.. nej men nästan :) så det fick bli en promenix med esperanza för att köpa nya bombarillas. askalas att vara ute i det fina vädret :)

nu sitter jag för första gången ensam i lägenheten, rätt skönt faktiskt. känner mig så osocial om jag sitter vid datan när dem är hemma, men egentligen måste jag ju få ha min egna tid med..

idag blev det retiro parken med klassen, en massa lekar, solat och sen glidit runt på stan ett tag med lite folk. jag och emma tänkte hyra båtar för att ro lite haha, men vi tar det en annan dag. köpte lite bra saker på hm och sen gick jag emma och patrik till ett mysigt café på en typisk spansk bakgata och satt och vilade de svullna fötterna.

ikväll blir det fotboll, tyvärr inte sverige matchen eftersom att spanien också spelar.. alltså helt omöjligt att få se den matchen, men blir iaf fotboll med folket på något mysigt ställe nere vid "äpplet" som det kallas.

livet är toppen!
saknar er en massa dock
<3

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: Maddebäst

Det blev 1-0 till sverige i alla fall! seg match och sverige sög.. tack o lov gick bollen på en maltaspelare och in i mål! ;) ni hade det nog roligare på "äpplet! <3<3

2009-09-09 @ 20:37:17
Postat av: Anonym

sverige matchen var inget o se ändå......

2009-09-09 @ 20:37:18
Postat av: Hanna

Åh la grán manzana! glöm inte bort Díaz - cafiterian nära la grán manzana

2009-09-09 @ 21:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0