¿quieres pan? ( helg pt 1)

okej nu tänkte jag berätta om min lördag då, finns hur mycket som helst att säga, men jag tar väl upp en del av det.

när det är 30 grader och sol vill man inte sitta inne och plugga, så jag packade ihop lite skolsaker, på med bikinin och satte mig i parken här brevid och pluggade. det blev spaniens karta, engelska bok och spanska, men hur lockande det än känns så var solen ännu mer lockande, så det fick bli att bara ligga och gotta sig i solen en hel del med! (vill inte alls göra er avundsjuka.. speciellt inte mamma aka solguden hihi)

när klockan blev halv 7 ringde en söt emma på dörren, vi fixade oss lite och sedan blev det att ta metron in till madrid för en riktig spansk afton. och lyckat kan jag verkligen säga att det blev. tillsammans med frida och "au-pairen" maria hittade vi en mysig gata med bara massa spanska restauranger och en massa folk. satte oss på ett ställe och beställde in en paella att dela på. hur spanskt känns det inte att sitta utomhus klockan halv 10 på kvällen i värmen, äta paella, höra en massa spanska, prata en massa spanska och samtidigt kommer det män med gitarrer och en flamenco-dansös och börjar spela och dansa? svar: superspanskt! dagens skratt kom på restaurangen när en gubbe i form av tiggare kom fram och ville sjunga för oss. han börjar sjunga kärlekslåtar och när han är färdig säger frida: "¿quires pan?" (vill du ha bröd) HAHA, spanjorerna vid bordet jämte höll på att trilla av stolarna av skratt och vi klämde ut oss kommentarer som, eh somos rubias! (vi är blonda). helt klart lyckat!

efter maten lämnade maria oss och vi försökte hitta emma och matilda. japp vi försökte verkligen, springa runt i en storstad och inte veta riktigt vart man är är bra.. men allt löste sig och tillslut hittade vi emma och matilda som precis hade slukat varsin glass. vi gick vidare och hade en riktig toppenkväll! har redan planerat nästa helg och längtar hur mycket som helst.



gran via by night.



en maria och en frida + en fotosugen spanjor?



nej frida, han vill ha pengar!



comimos paella!



emmis cerca de recoletos!

puss och kram
emmajosefinbengtsson



Kommentarer
Postat av: merahanna

Låter hur kul som helst, nästa helg måste ni gå ut! det är hen hel värld för sig själva. frida, som bodde hos din tant när jag var där frågade esperanza om hon fick komma hem senare och det gich hur bra som helst - omöjligt att hålla kl 2 gränsen! Kapital tycket jag att ni sla börja med, ett tips.

en jätteklubb som ligger vid atocha.

hasta luego!

2009-09-28 @ 18:19:02
Postat av: becks

SÅ BRUN DU BLIVIT JOSEFIN :o Allt fint annars? <3

2009-09-30 @ 09:11:14
URL: http://andraeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0