sverige i spanien (helg pt2)

sov ut ordentligt i morse, skönt för en gångs skull! skalade en banan och tog en persika och la mig i sängen och njöt av att det var söndag och kollade idol. man måste ju hänga med i vad som händer hemma lite och så! kollade på slutaudition del 2, hoppas erik vinner! vem hejar mamma och julia på?

klockan 14 blev det dags för ytterligare en söndagsmiddag med släkten. denna gången skulle vi vara hos david och lucia i san sebastian. när jag, esperanza och josé kom ut på vägen kom det en massa hästar, vagnar och sjungande och dansande människor på gatan. visade sig att det var andalucia dagen eller något, så självklat höll dem till vid parken vid mitt hus!

när jag kom fram till david trodde jag inte mina ögon, hade förväntat mig en lägenhet i san sebastian, lite medelklass eller något, men nejnejnej! det första jag sa när jag kom in genom den stora grinden till området var, HÄR VILL JAG BO! ett område med hur fina lägenheter som helst, utomhuspool, inomhuspool, tennisbana, eget gym och bastudel! innuti huset var det minst lika snyggt, inte lika mörkt och tråkigt som de flesta andra lägenheter här i spanien. det var öppet, ljust och bara massa ikea möbler! hälsade på släkten (hade träffat alla innan) och även david och lucias två hundar och katt. de har döpt den ena hunden till tor.. efter asaguden! jo de gillar norden.. fler bevis på detta kommer om ni fortsätter läsa..

blev grillparty med fyra sorters korvar, revbensspjäll, fyra stora laxfiléer, något kött, grillspett, kycklingspett, sallad och en massa massa mer! det godaste jag ätit på länge. nu kommer det lite små roliga, david kommer på en sak och springer ut i köket, och vet ni vad! när han kommer tillbaka ställer han tre burkar abba sill (senapssås, skärgårssås och vanlig), en påse med rostad lök som det står tydligt rostad lök på etiketten och en stor flaska med slots stark senap, HAHA trodde jag skulle knäcka mig! så himla roligt. inte för jag gillar det så mycket, men ändå! SVENSKT!! jag börjar berätta för dem om jultraditioner och midsommar och allt var allmänt trevligt!

nu har jag skrivit alldeles för mycket, men hoppas någon orkade läsa i alla fall! vem vet :) pratade precis med morfar och millan, kul att höra lite från dem! nu ska jag snart krypa ner i sängen och läsa engelska bok.





kvinnan i lila är esperanza min värdmamma! efterlängtad bild hos många
haha, och vid sin sida är marta hennes barnbarn :)
(tycker marta är jättelik ida kusin!!)



och julia här kommer den bilden du velat se länge!
" el jefe josé"



pappa du ska inte prata om färska räkor och vad som är bäst,
dem här skulle du ha provat!! :D



grillmästarna



hola suecia! hej sverige! HAHA

GODNATT! <3

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: emmmaaa

åh så härligt det ser ut!!!! har kommit på ett bra ord för esperanza: raffig!! visst är hon raffig? :D PUSS!

2009-09-27 @ 22:47:58
URL: http://emmapetzen.blogg.se/
Postat av: Annika

hahaha wtf, hon ar ju till och med brunare an dig JOSEFIN BENGTSSON?!!! ps jose=snygg

2009-09-28 @ 13:12:25
URL: http://annikanilsson.webblogg.se/
Postat av: deniiiiise :)

JOSEFIN!

det kmr en VÄNNER-film!!!

Våra drömmar blir äntligen sanna ! :D

<333333333333333333333333333

2009-09-28 @ 15:50:11
Postat av: Alice

Haha, coolt! Inte trodde man att det fanns svenskt mat i spanien.. =P

2009-09-28 @ 21:44:10
Postat av: josefin

haha jodå på ikea finns det :D

2009-09-28 @ 22:06:10
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0