top of the world

nej kanske inte riktigt top of the world, har inte vart på mount everest idag, men bergsvandringen här i madrid duger mycket väl den med. madre mia, jag ska aldrig aldrig aldrig klaga över något ansträngande i hela mitt liv. prins bertils stig.. pfft släng dig i väggen! nej men så farligt var det inte, men lite jobbigt när vi gick "vilse".. tappade bort stigen och klättrade upp för en hur brant backe som helst, sen när vi kom upp..
- ojdå fel väg, ner igen!
men fina kort blev det där uppe i alla fall och det var det absolut värt! en toppen dag helt enkelt med motion, fint väder, underbara människor, solning i bergen, doppa tårna (vågade inte mer) i bergsjö och massa mer.

-"vi har redan växt här i madrid, vi törs gå förbi tjurar".
som fröken lilja sa, visst växer vi haha. fick en chock när jag såg en vild tjur bara stå och äta en massa gräs typ 5 meter från bergsstigen.. herregud den hade ju horn och grejer, stora horn! sen träffade vi väl på ett antal fler på vägen, tufft va? älgar släng er också i väggen, tjurarna är mycket bättre!

nu har jag bara legat och läst engelska boken i parken, solat och övat lite provinser. känner att jag pluggat för mycket nu, så ikväll blir det time-out! necesito lo. nej nu ska jag fråga esperanza om hon har en synål, aguja de coser för er som vill lära er lite spanska.

längtar till imon:
- 2 lektioner i skolan
- sticker troligtvis in till madrid och äter picknick i retiroparken med emma, emma, bea, matilda och frida, TOPP!
- kvällen ska spenderas i alcobendas någonstans med emma min!















blev mycket bilder idag, hoppas det är omtyckt för nu har jag ägnat en halvtimma åt att lägga upp bilder, hahaha JA internet är segt här..

puss!
emmajosefinbengtsson





Kommentarer
Postat av: caroline

ja det var väldigt uppskattat :D fler bilder josefin!

2009-09-24 @ 19:24:38
URL: http://carolineferning.blogg.se/
Postat av: Annika

du är så söt (och sportig haha!) Det enda vi har att komma med från London är att vi vågar gå förbi rådjur. Lika modigt? ;) <3

2009-09-24 @ 19:39:58
URL: http://annikanilsson.webblogg.se/
Postat av: VALLE

oho så tuff josseeee

2009-09-24 @ 20:00:36
Postat av: Rebecca

vilka fina bilder :)

2009-09-24 @ 20:17:42
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

sjukt härliga bilder!

2009-09-24 @ 20:28:55
URL: http://johannasarea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0