i'm dreaming of a white christmas

nu börjar det kännas på riktigt. alla byrålådor här på mitt rum i alcobendas är tömda, på galgarna hänger det inte ett enda plagg och alla stökiga hyllor med papper och skit är alldeles tomma nu. jag kör inte på palmgren taktiken (packa natten innan man åker) och är nog helt färdig nu faktiskt. det skumma är dock..jag förväntade mig en övervikt på minst 5 kg, men vad visar vågen när jag väger väskan? 18 kg! kan detta stämma? väskan vägde 23 nästan exakt när jag åkte hit och nu helt plötsligt väger den 5 kg mindre.. svaret på detta kan vara att jag har slängt lite saker, skickat hem vissa saker och det mesta som jag har shoppat är blusar och skjortor, vilka inte väger någonting typ, T O P P E N !

dagen har förutom packandet spenderats med esperanza, framför tvn och på ett mysigt churrosfik i sanse. esperanza hade lagat ihop en cocido madrileño till middag, så vi åt kikärtor i mängder..sen köttet var jag dock skeptisk mot..blodkorvar och korv i alla olika former och något med hår på..japp kött med håret kvar..detta vägrade jag..inte för hon tvingade mig att äta det, men ja ni kanske förstår mig..

kollade love actually på spanska i soffan och därefter tog jag mig till äpplet för att möta jess, carro, maria och emma. alla mådde prima och tillsammans tog vi en promenix till san sebastian för att fika en sista gång tillsammans - man måste testa den spanska kulturen så vi körde på churros för ovanlighetens skull! emvägen var kall, usch hur kommer jag klara av istiden i halmstad?



förbereda väskan, varför? jo för om mindre än 48 timmar är jag i sverige!



mitt vakuum sug är BÄST!



churrosfika, måste säga att jag hellre hade tagit en av mammas lussekatter..
men vad gör man inte, jag är ju faktiskt spanjorska nu enligt josé!

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman !

Då kanske du inte behöver ha dubbla jackor på dig på hemresan.......ses snart!

2009-12-20 @ 22:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0