åh fy bubbelibubban

usch usch usch jag har precis tappat matlusten för resten av dagen (helgen, veckan, månaden, för hela mitt liv?).. ska in i köket och slänga lite grejer och diska efter min frukost, så hittar jag esperanza där.. och vad gör hon? hon sitter på en stol och det är fjädrar över hela henne och över golvet och ja överallt.. i en platspåse ligger det en fågel med huvud, klor, ögon, fjädrar och allt.. sen håller hon en i handen som är under bearbetning.. inte nog med detta lyfter hon upp fågeln och visar mig och ler stort och säger: idag blir det fina grejer!! och DYRA grejer! åh fy..jag brukar inte vara lätt äcklad, men fåglar.. fy!

som tur är sitter jag nu och myser och lyssnar på jullåtar, det hjälper lite faktiskt! mas tarde voy a quedar con emma y caroline porque vamos a ir a plaza norte para ir de compras, quiza compremos regalos de navidad..nunca se sabe! (det sista betydde ungefär att jag ska träffa carro och emma sen för att åka till plaza norte och shoppa..kanske köper vi lite julklappar med, man vet aldrig?..)

jag hoppas plaza norte har tänt juleljusen..men skulle tveka på det. julljusen och julpyntet har vart uppsatt i madrid i veckor nu, men har dem tänt? kan det bero på spaniens otroligt låga energiförbrukning/elanvändning som är boven? jag är lite extra julkär i år har jag märkt, men vem är inte det?



gissa ben och gissa fötter!

emmajosefinbengtsson

Kommentarer
Postat av: Lina, 17 år och bor i Madrid

hahahaha så jääävla kul med fågeln XD sitter och garvar så jag dör :p partirse de risa=dö av skratt...

2009-11-21 @ 14:37:44
URL: http://lindefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0