dia de deporte

idag var det idrottsdag på "el gimnasio josé caballero" i alcobendas. måste säga att det var roligt att ha badmintonlektion med en spanjorska som bara snackade spanska såklart. bra att man fick lära sig vad badmintonfjäder heter på spanska, pluma! det var nog det enda man hörde: pluma arriba, pluma arriba, arriba, arriba! har faktiskt saknat badmintonen lite, har inte spelat på riktigt på ungefär 1.5 år nu..okej idag kanske det inte var på riktigt heller, men jag fick i alla fall spela lite! efter badmintonen drog vi oss ut i solen (i-tshirt!!) och spelade rugby. säger som carro: inte visste jag att rugby var så kul! team-caro (inte carro..) spelade toppen och slog team barato, good job!

och nu simningen då..ja ska jag säga att den gick katastrof? kan det bli annat än katastrof när man har på sig en bikini som vägrar sitta kvar på kroppen? (badmössan vägrade i och för sig med sitta kvar) trevlig upptäckt när dyker från pallen tappar hela bikinin, rättar till allt och fortsätter med ryggsim allt vad man kan för att vid mitten av bassängen upptäcka att bikinin sitter nere på magen.. jaja jag kom i mål någon gång trots att jag simmade utan armar!



förhoppningsvis var det sista gången i mitt liv jag åt colegio escandinavos utflyktspåse..
- ljusbaguette med tortilla, salamimacka, frukt, juice.. är trött på den!




alla vi som diggar emmas 80-tals väska klappar nu!

nu blev det plötsligt ensam mamma söker dags..
nattinatti!

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: emma

klappklapp!

2009-11-24 @ 23:22:05
URL: http://emmapetzen.blogg.se/
Postat av: Maddebäst

KLAPPKLAPP! :D

2009-11-27 @ 10:18:20
URL: http://flickannilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0