idag är det ingen vanlig dag..

..för det är min vän denise-lysgaard madsen och min kusin idas födelsedag, hurra hurra hurra! grattis till er båda och jag hoppas ni har haft en riktigt bra dag!



jag överdriver inte ett dugg när jag säger att igår var den bästa kvällen hittills i madrid (och då har jag ändå haft många bra kvällar!). blev en riktig succé! efter min och emmas stressiga springtur till tågstationen (i klackar...) träffade vi klussi (marcus) på tåget och tillsammans åkte vi tre in till sol för att möta lina och linn. vi hamnade till slut på ett irlänskt ställe med hur bra musik som helst! att komma in på en bar i spanien med j.lo, beyonce och jay-z musik händer inte varje dag ska jag säga er. sedan sprang vi på jess, pernilla, erica, anna, sara och italienaren och vi hamnade ytterligare en gång på samma ställe!


därefter drog vi oss allihopa bort till kapital! klaustrofobi på metron och jag har nog aldrig känt mig så mycket som en packad sill, det var verkligen en upplevelse och vi överlevde! vi tillbringade några timmar på kapital (säger inte hur länge...) och de 15 euro i inträde var det verkligen värt. när jag tänker på lilla båstad och madison..så är det som en liten friggebod med en blinkande lampa i taket om man jämför med detta. 7 våningar, 7 olika teman, svenskt folk från fuengirola/madrid överallt och en massa massa spanjorer! (spanjorer är fula, så ni kan vara lugna)

idag har det bara blivit middag med gäster (tortellini, croquetas och en massa julgodis i spanskform..BLÄ) och sen kom guz (esperanzas barnbarns pojkvän) med ett nytt internet till oss! TRÅDLÖST OCH SNABBT-RAPIDO!! JAG ÄR GLAD!

nu blir det promenix till emma för att hämta bilder från igår och hela resan hittills..kameralös som jag är. bilderna kommer upp sen :)



emmajosefinbengtsson

Kommentarer
Postat av: deniiiiise :)

tack sööötnos! <3

2009-11-15 @ 20:22:40
Postat av: Hanna

Ja kapital är super - särskillt 5.e våningen som är spanska/laitn. Ni var kanske på dubliners innan? asbra ställe:)

2009-11-17 @ 18:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0