LCQSCUCYUBDG

orkar inte skriva ut exakt hela titeln på "flickan som lekte med elden" på spanska i rubrikfältet där uppe. gjorde en "förtkortning" av den och då där blev det.. om ni har svårt att lista ut vad titeln blir på spanska kan jag väl skriva upp det här där jag har mer plats. "La Chica Que Soñaba Con Una Cerilla Y Un Bidón de Gasolina". haha måste säga att jag tycker den svenska titeln är så mycket bättre. översättningen är rätt så kul den med, ordagrant blir det: "flickan som drömde om en tändare och en burk bensin"..

efter skolan tog alltså jag och matilda oss in till madrid för att köpa biljetter till bion. att hitta i madrid just nu är ju inga problem så vi behövde inte ens ta upp kartan för att hitta till bion, eller berodde det på att det var en blå neon skylt som skyltade stort med "CINE" (=bio) som gjorde att vi hittade så lätt.. nunca se sabe! (=det vet man aldrig). bion började inte förrän 19.40 så under tiden hittade vi till ett spanskt litet café/bar/restaurang och åt lite kvällsmat, empanada de carne! sen blev det en kula häagen-dazs glass till efterrätt.. man får passa på att leva i madrid när man ändå kan, och har tid!!!

bion var brabrabra tycker jag! men hemsk, fast vad hade man förväntat sig? tycker fortfarande dock att böckerna är mycket bättre. tror nog filmen gick upp lite i betyg eftersom den var på svenska.. vi var på den enda bion i hela madrid som inte visar dubbade filmer. svenskt tal och spansk text, perfekt för att lära sig! måste säga att det är känsla att sitta i en biosalong i madrid och se på svensk film, höra svenska och så kryllar det med spanjorer runt omkring en.. (jag ljög där, det var bara 7 personer på bion.. men det behöver inte nämnas) sverige gör bra film!



matilda klagar på att hon inte får vara med på min blogg.. nu du!



cine ideal!



imorgon blir det prado museet och slutar runt 10.30! ska bli så skönt. får bli plugg inne i madrid med emma den bästa, sen på kvällen blir det tillbaka till madrid..men inte för museumrundor..

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: emma

hon är så nedrans ball i den där mössan! du är såklart också exemplariskt snygg min vän :) haha

2009-11-13 @ 18:57:23
URL: http://emmapetzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0