swedish girls, spending cash

klockan 11 var carro, lina, matilda, nea, susanna och jag på tågstationerna redo för att åka in till madrid. vart var emma? oj sen, ovanligt? nej verkligen inte, men som tur är går tågen rätt regelbundet så någonstans på ett mango i tribunal lyckades den lilla komma-för-sent-flickan hitta oss!

blev gata upp, gata ner, gata åt sidan (?) i tribunal. kom in i en second-hand butik där matilda lyckades hitta både dr-martens kängor och en emil i lönneberga hatt! det lite speciella i affären var väl att tjejen som jobbar där sitter för sig själv, väntar på att någon ska köpa nåt av all skit som fanns där och får väl lite tråkigt i väntan så hon drar fram en egenrullad liten sak och börjar röka på, mitt bland alla, i en affär! HALLÅ? (med lite ullared-mattias-dialekt)

tänkte att jag inte skulle shoppa idag för det sista mamma sa till mig på skype innan vi la på imorse var något i stilen med: ska du in till madrid idag igen?! josefin, du kommer inte kunna ta hem din resväska! lyckades hitta en stor mys tröja, en eye-liner och ett litet läppbalsam. lugnt, det var billigt, jag lovar!

blev liten splittring senare då jag carro och emma fortsatte rundan. blev en promenix till plaza santa ana och senare upp till tribunal för att fika lite. jag säger bara italiensk glass och jag säger bara att vi hitttat vårt blivande "hänga" ställe.. muuuuums. åka in dit en kväll blir nog inte fel!



näst intill storm i madrid idag och f-r-r-r-reezing.
men emma och nea posar på ändå :)



carro, överlycklig på calle de fuencarral!



josefin i lönneberga



vissa blev rånade på pengar i den svenska godisaffären. 180 :-/kg..
tur att man har snälla vänner och familj som köpt godis så det räcker i 30 år till mig!
(malin och lojjz, jag har inte tömt påsen än..)




glass däremot kan man spendera pengar på..
den med äcklig färg är min, mint och cookie.


emmajosefinbengtsson

Kommentarer
Postat av: Malin

De godiset i den lilla godispåsen du fick av oss kan ju omöjligt fortfarande vara gott!?

2009-11-11 @ 05:00:03
Postat av: josefin

sv: hahaha det är typ hårt! men det funkar bra i alla fall ;)

2009-11-11 @ 20:45:11
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0