tompa G, vår idol!

just nu sitter jag är jag ensam hemma, sitter i soffan, har real-surich matchen på, äter kvällsmat (tonfisksfyllda ägghalvor i tomatsås och sparris...salig blandning måste jag säga..) och har datan i knät. skönt att vara ensam ibland och bara göra lite exakt som man vill! jag kan till och med ha alla lampor i hela huset tända utan att någon tjatar på mig..

idag var ju då, vår allas idol, thomas gustafsson på besök på colegio escandinavo. hahaha vi hade skrivit välkommen tompa på tavlan och hela klassrummet var perfekt fixat bara för han skulle komma ;) men vem är han då? jo författare till våra spanienkunskaps böcker om madrid och om spanienshistoria (kelter, iberer, fenicier..you know) så självklart att han är vår idol! det roligaste var nog dock inte att lyssna på honom, utan det roligaste var sara-olivias och fridas miner när han pratade. deras blickar säger mer än 1000 ord kan jag lova! och visst såg dem stolta ut när hela klassen skrek ut att det var morerna som kom till spanien år 711.. ackackack vad duktiga vi är!

efter skolan blev det plugg på starbucks, vilket har blivit som ett onsdags-måste nästan! vissa drar montan (montaditos), men nej vi kör stenhårt på starbucks. blev en massa nyttigt spanskapluggande!





alla var ju som i extas, TOMPA!



klussi och erik lekte som barn med höstlöven!



det är krig, es guerra, it is war



0.56 sekunder senare var jag dränkt i löv...

nu blir det lite spanskaplugg till, dusch och sen ett välbehövligt avsnitt av e-m-s (y)

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: mamma

varför e-m-s ? varför inte b-s-f ?

2009-11-25 @ 22:26:54
Postat av: josefin

MAMMA: hahaha b-f-s påbörjas så fort e-m-s är avslutat, kan ju ine kolla allt på en gång ;)

2009-11-26 @ 00:01:56
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0