en månad folks

nu har då en månad gått här i spanien, en fjärdedel av resan är avklarad och jag har kommit in i det spanska livet. herregud, har aldrig vart med om att tiden går så fort som den gör nu. det är måndag sen helt plötsligt är det måndag igen och ytterligare en helg har paserat. frågan är dock om en månad i spanien gjort mig så mycket bättre på spanska..

igår blev det på med klackarna och in till madrid. fel dag för att ta på skorna som gör en längre? OHJA! jag och emma åkte in för att hitta något litet tapas ställe för att äta något litet och sedan skulle vi möta upp flera för att ta oss ut och dansa någonstans. blev inte riktigt så, som vanligt haha. går inte att bara ge sig ut i madrid utan att veta vart man ska.. klockan 11 hittade vi ett ställe för att äta och fråga mig inte vad det var. bananer, potatis, tonfisksmörja? emma, jag, carro, pilla och jessica satt iaf på ett kubanskt litet ställe och bara snackade och hade det trevligt. carro, emma och jag var duktiga och tog sista metron hem. fötterna ömmade och den dryga kilometerna från metro-stationen till huset blev en barfota upplevelse. där gick vi, sjöng abba, carola, bayern låtar och en massa annat svenskt.

idag har det blivit spasöndag! har solat några timmar och badat i utomhuspoolerna vid spa-avdelningen och bara tagit det riktigt lugnt. kollade på film med esperanza och josé innan, fattade inte så mycket och jag hatar drama filmer, så jag sa: åh lo siento, pero tengo estudiar un poco mas ahora. porque si hago mis deberes ahora, puedo ver el partido esta noche. perfecto verdad? go sevilla! jag är en charmig ung fröken i mina bästa år! det gäller att kompromissa, läxor-tråkig film-fotboll..



den kubanska stället behövde piffas upp lite, så vi drog fram kritorna!
lugnt, vi har inte glömt halmstad helt och hållet än :)

förresten så pratade jag med clara, isac och hugo, även xavi, igår! kändes hur skönt som helst. första gången man pratar med sin bästa vem på exakt en hel månad, hemskt egentligen, men skönt att prata!

emmajosefinbengtsson





Kommentarer
Postat av: lisa

Ja det gjorde vi josef. fatta att vi hall pa att tuppa av! miss you honey!

2009-10-05 @ 13:10:11
Postat av: Claraa

Ja det va väääldigt kul att prata med daj hörru! öven fast bilden hackade en hel del, haha xD Kramar C

2009-10-05 @ 13:36:57
Postat av: Denise

En väldigt lång månad har varit...

Men får väl vaar glad att du har det bäst :)

Saknar dig josef! <3<3<3<3

2009-10-05 @ 17:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0