hostal villagarcia

ja, hostal villagarcia har vart mitt hem under helgen. ett litet, mysigt, icke-ljudisolerat och bra ställe som ligger helt perfekt, mitt på calle de fuencarral! ska försöka korta ner så mycket som möjligt för annars kommer detta inlägget kunna betraktas som en hel bok tror jag.. ska göra mitt bästa!

fredag:
vid 12 mötte jag upp malin och louise för att visa dem plaza norte. efter en lång promenad och en guppig busstur (som vanligt här i spanien) så var vi framme. kollade runt i en massa affärer och helt plötsligt tjöt magarna till så då blev det lunch på the wok. jag säger bara.. ojojoj jag borde inte låtsas vara så tuff och tro att hot spicy super mega spicy sauce inte är så farligt.. min mun, min mun! men men det går över när jag gifter mig får jag hoppas!

hem, träffa söta esperanza! haha hon kan ingen engelska, dem kan ingen spanska = jag tolk! skulle kanske förklarat för tjejerna innan de träffade min familj att ja, man pussas i spanien när man ses..

kvällen bjöd på madrid! mysig fika på rummet, gick nog flera mil (i klackar, yes!) och en massa gratis ställen, vilket man inte säger nej till. blev en väldigt lugn kväll i alla fall och vi var hemma innan tidsgränsen, mamma be proud!



två söta tjejer, men en mindre söt sås.. papput, detta var nästan i likhet
med när jag stoppade fingrarna i marsipanen (wasabi), då förstår du!
(internt!)




helt plötsligt hördes ljud.. och då var det gay-parad eller demonstration
ute på gatan. inte ovanligt!




lördag:
gick till retiroparken för att bara sola och ta det lugnt. möttes av mucha gente, mucha gente (mycket folk) och det visade sig att det var roddtävling på retirosjön! trevligt trevligt, men stackarna det såg tungt ut i den heta oktober luften. solade en massa, vilket syntes på malin haha, och senare begav vi oss till plaza mayor för lunch på torget. italiensk glass och utgång med emma, lina, linn och carro fick avsluta kvällen. lugn kväll även detta! men lugnt är skönt!



båtrace för fulla muggar!



mitten på oktober, svettigt varmt.. hoppas snön ligger fint hemma!



läsning i retiroparken!



feta spindelmannen som jobbar på plaza mayor!



paella.. åh jag är kär! fast esperanzas är BÄST



livet på nya höjder. josefin, 1.93 cm.. nej tack! fjutt malin, fjutt!



dessa kusiner får avsluta kvällen och detta inlägg som blev som en..
bilderbok :)

nu har jag bara vart i parken och pluggat och solat med lina och linn. tänkte vara social med esperanza och josé ikväll, men de ska tydligen på bio.. attans då! men jag klarar mig nog, får bli myskväll med mig själv, men om någon känner för att ta nästa plan till madrid och sällskapa mig så gör det absolut ingenting. jag är öppen för förslag!

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: carro

Ja för det var ju en asläcker bild på mig där! Gillar vi!

2009-10-18 @ 19:35:52
URL: http://caarrolilja.blogg.ser
Postat av: papput

Bevis på att jag har läst din bloggo, men du måste sluta få skakningsoskärpa på dina bilder, hoppas du rekat många fina fotogeniska platser till v44

papput

2009-10-18 @ 21:37:33
Postat av: emma

sv: du är snygg min vän! självklart ska jag det :D gooott...

2009-10-18 @ 22:58:34
URL: http://emmapetzen.blogg.se/
Postat av: josefin

papput: sluta upp med att säga så där, du är bara avundsjuk på mina talanger! åhnej, en fotograf säger aldrig sina fotogeniska platser, du får reka själv! :D

<3

2009-10-18 @ 23:48:55
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0