köttbullar köttbullar..

ge mig mera köttbullar, goda små köttbullar,
ge mig mera köttbullar, nystekta köttbullar,
ge mig mera köttbullar!

(gjort mamma stolt idag, haft pengar och kort i tranemo-sparbank påsen under min tröja hela dagen, vilket betyder att ingen har kunnat sno från mig idag!!)

idag har vi (jag, emma, carro, maria, matilda och nea) besökt det svenska, gul-blå och alldeles underbara paradiset vid namn IKEA, haha! vi började känna att nu var det dags för en riktig svensk lunch. fem veckor har gått i spanien och vad passar inte bättre än köttbullar, potatis, gräddsås och lingonsylt på ikea då? herregud om ändå köttbullar var det enda svenska de hade... efter den goda maten gick vi ner till "tienda sueca" (svenska affären) precis efter kassorna (som på varenda ikea i sverige) där ni..
- leksandsknäckebröd, abba-sill, kalles kaviar, kanelbullar, ballerina, singoalla, köttbullar såklart, pannkakor, lingonsylt, mjölkchoklad, kexchoklad, skorpor, saltasillar, ahlgrens bilar, juleskum, pepparkakor och julmust!!! mycket mycket mer där på, men ni fattar vad jag menar, SVENSKT! trots allt detta lämnade jag ikea utan något specielt svenskt i min väska, blev en mörk choklad för 6 kronor.

gjorde dock en tabbe.. 
en tant kommer förbi med knäckebröd, jag pekar och säger till emma, ÅH KOLLA KNÄCKEBRÖD! 
tanten säger: där borta! och pekar. (hon säger detta på svenska tydligen vilket jag inte fattade...)
tanten börjar kolla på ahlgrens bilar, jag säger:
- estan muy ricos!
tanten:
- si lo sé.. sveriges mest köpta bil förstår du! 
japp hon var svensk och jag har ytterligare en gång gjort bort mig.. 

efter ikea blev det shopping på plaza norte, nu är jag lite fattigare efter att ha köpt två kjolar (på extrapris så ta det lugnt) och en söt blus! men men man lever bara en gång och då ska man göra det snyggt! 



en glad emma framför ikea och i handen har hon en påse med....
..nike sneakers! hon joinar min klubb! btw, mamma jag har bestämt mig.
ta
med mina nike :) 



jag vet att ni vet hur singoalla och ballerina ser ut.. men måste bara lägga upp den ändå!



nea och maria njuter av sin svenska mat! nu ska jag briljera lite..
nea y maria disfrutan de su comida sueca!



du får inte stoppa köttbullar i näsan



mysiga gosedjur som matilda och maria föll för!



maria visar stolt upp vad hon köpt, knäckebröd och saltsill..
men hemskt vad snabbt den sär salta sillen försvann maria..



lite hemmakänsla, eller hur? julia det där rummet är inte ditt länge till..



"crokettå hot dög" HAHA! tapas suecas!! hahaha



maria och carro i den LÅNGA rulltrappen till plaza nortes entré!
carro stolt och glad över sina nyinköpta skor!




dagens inköp, hel nationalistisk är jag!
blus - hm
kjol - hm
kjol - hm
mörk choklad - ikea! (6 kronor)

emmajosefinbengtsson



Kommentarer
Postat av: emman

haha gillar att vi lagt upp typ exakt samma bilder på våra bloggar, men från varsitt perspektiv x) haha din tabbe var bäst, skrattar än pucko <3

2009-10-10 @ 20:32:04
URL: http://emmapetzen.blogg.se/
Postat av: Bettan

Kan det vara mer typiskt Josef eller kan det vara mer typiskt Josef? haha



KRAM PÅ DIG<3

2009-10-11 @ 02:45:12
URL: http://elisabethpalsson.blogg.se/
Postat av: josefin

Den med tanten och knäckebrödet va bra.Det gör inget om du gör bort dig ibland det är ju bara roligt.

Hälsningar Morfar -Millan

2009-10-11 @ 12:25:17
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sjukt snygg kjol Josse! Kram evelina! =)

2009-10-12 @ 19:16:53
URL: http://idaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0