morsgrisar är vi allihopa..

farsgrisar är vi allihopa, systergrisar är vi allihopa.. familjegrisar är vi verkligen allihopa!

vaknade med ett stort leende idag, lite nervös inför att träffa familjen faktiskt, men ville bara att dagen skulle gå så man fick träffa dem. jag och goa matilda göööteborg taggade rejält på bussen till skolan. stackars lilla klussi som fick sitta och lyssna när vi sjöng (fast han deltog faktiskt i allsång i "jag är en vampyr"). toppenstart på dagen alltså! resten av skoldagen gick rätt snabbt trots en medea diskussion och ett engelska tal..på en fotbollsplan.

16.45 då kom dem där. upp från metron och jag kunde inte hjälpa det. så sjukt overkligt fattade det inte. nu har det gått 2 månader utan att ses och där kom dem.. mamma grät, jag grät, julia grät tror även stora tuffa pappa var lite rörd faktiskt ;) hihi. de hade med sig en väska som vägde 100 ton skulle jag tippa på.. vinterkläder (25 grader ute nu!?!?) och en massa överraskningar! blev promenad till mitt casa för att träffa esperanza, hennes dötter marina och josé. mamma bjöd på kanelbullar, esperanza stod för vin,öl, oliver, nötter och vi hade ett riktigt trevligt litet knytkalas. esperanza pratar bara spanska ingen engelska. min familj pratar engelska men ingen spanska.. min uppgift fick bli att tolka. funderar seriöst på att bli tolk, kul ju!

efter ca 1.5 timma i ett spanskt vardagsrum tog mina favorit-svenskar och jag en promenad till diversia för restaurangkväll. blev ett mysigt ställe med gorgonzolakyckling och en massa annat i kycklingform. GOTT!

DENISE MIN UNDERBARA VÄN!! du skulle inte ha behövt, så himla fint! tänker på dig och det där naturgodiset..för varje liten bananchoklad jag äter kommer jag tänka på dig. puss du är underbar! <3



- väska från monki så jag slipper bli rånad
- csn-kort
- tidningar
- godis
- naturgodis
- schampo/balsam
- flourisar
- vantar
- halstabletter
- myskofta
- nike-sneakers
- dunjacka (som inte fick plats på bild...)
- mössor

TACK!!!



min kreativa syster har ännu en gång vart i farten, så fint!

underbar dag och imorgon kommer nog bli minst lika bra,
utvecklingssamtal sen går jag på lite höstlov för att umgås med familjen!

älskar er, ni betyder!

emmajosefinbengtsson

Kommentarer
Postat av: Elin

gott med svenskt godis? ;)

2009-10-29 @ 00:22:37
URL: http://elinmared.blogg.se/
Postat av: Bettan

Nu får du ta o mysa till det riktigt ordentligt med la familia!

Bara grejen att dunjackan inte får plats på bild betyder ju att den är stor och megagosig, jag är avis!



Kram på dig sötis!

<3<3

2009-10-29 @ 02:20:13
URL: http://elisabethpalsson.blogg.se/
Postat av: deniiiiise :)

Joo det hade jag visst behövt!

Njut av godiset!

Saknar dig <33

2009-10-29 @ 10:00:18
Postat av: alice.

Åå vad kul!:) Som ni har längtat efter varandra! Kram till dig och till Julia!

2009-10-29 @ 18:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0