dashing through the snow

jag kommer ihåg när man i september bläddrade fram i kalendern och skrev in klasstripp till toledo, 16 december 2009. då var det så många sidor kvar tills dess att an inte ens orkade räkna..nu är det den 16 december och man har vart i toledo. herrejissaness vad tiden går fort!

gott folk jag har nu sett snö i spanien! på bussen till toledo, vid barajas öppnade sig himlen och ner föll fina vita flingor! om detta endå kunde hålla sig, men nej jag är i spanien och jag tror snön hellre vill vara regn här..så jag har spenderat dagen i ett regnigt toledo, dock vitt på sina ställen, men snöfall och sol hade nog gjort dagen aning bättre, men men! toledo är en liten stad 7 mil söder om madrid, känd för sin historia med judar, morer och annat sånt..så ja som ni kanske förstår har dagen vart väldigt intressant (märk min ironi), nej men toledo var mysigt. åk dit! fick faktiskt köpt en liten julklapp..till 5 personer..vilka kan dessa vara..spännande!

när jag kom hem fick jag ett ärofyllt uppdrag att följa med esperanza och köpa julklappar..på lidl! japp lidl är alltid bra, 1 minut hemifrån..kan det finnas något bättre ställe att handla julklappar på? nej tydligen inte enligt min kära värdmamma! vi tog oss hem med tre stora chokladfontäner, vilka både gör vit och vanlig choklad. ojojoj vad esperanzas släkt kommer få doppa jordgubbar och frukt i choklad i jul!



floden "tajo" och snöiga toledo!



gamla staden toledo, hala gator!



känt för sina tavlor av goya (hoppas ni märker den gooootiska stilen)



känt för sin "mazapán"!



kända för sin snygghet!

emmajosefinbengtsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0