i feel it in my fingers..

julmyset igår hos carro var juligt och mysigt. pepparkakor i tre olika smaker, juleskum, turrón, "spanskt julgodis", clementiner, julmust, glögg, philadelphia, ädelost, smågodis, bobs jordgubbssylt, mandlar, russin, lisas mumsbröd.. behöver jag säga att jag inte behövde vara hungrig denna kväll? hur mysigt som helst hade vi (jag, emma, carro, lina och linn) det i alla fall och det blev härligt prat och skratt. efter fikat myste vi ner oss i carros omysiga tv rum och kollade på love actually för att vi skulle få lite extra julkänsla. de första och sista minuterna i filmen gick det bara inte att hålla sig..ankomsthall, flygplats, familj och vänner, ja ni kanske fattar vad jag tänkte på då?

"Whenever I get gloomy with the state of the world, I think about the arrivals gate at Heathrow Airport - fathers and sons, mothers and daughters, husbands and wives, boyfriends, girlfriends, old friends. If you look for it, I've got a sneaking suspicion... love actually is all around
  










så här mysigt såg det ut i en VFF lägenhet i alcobendas andra advent 2009..

..
när man vaknade upp dagen efter såg det inte lika mysigt ut..blev en massa disk och städning och vad ledde det till? JO min första "skada" här i madrid. råkade ta sönder ett av carros värdmammas fina vinglas och inte nog med det så skär jag mig.. de närmaste timmarna förblödde jag ungefär, men what to to? resten av dagen bestod av pluggpluggplugg, men vi lyckades klämma in white chicks och mys i det mer mysiga, men förbjudna tv-rummet hos carro.. men hennes värdmamma vet inget och det mår hon inte dåligt av..

emmajosefinbengtsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0