almudena, you make my day!

ja men visst är det trevligt att madrids kvinnliga helgon almudena gör min dag? tack vare henne går jag idag på långhelg och inte bara vanlig helg. måndagen är ledig också och det gör så otroligt mycket. säger som min vän emma petzén: den kommer väldigt lägligt!

hade temadag i skolan, vilket betyder att man slapp både saker som matte, geografi, svenska mm. började med tekniska problem (som vanligt) med att sätta igång film, men efter 20 minuter var den igång! en spansk film om flickor som fick svälja knarkpåsar och smuggla över till USA. filmen var bra, men hemsk och jag kände att jag skulle nog behövt sova lite mer inatt för att orkat med hela filmen bättre, men men. sen kom någon norsk ambassad snubbe och pratade om droger, alkohol och lite sånt.

exakt klockan 15.50 gällde det att värma upp stämbanden och ta i för fulla muggar för kören. längtar rätt rejält till både julbasaren på skolan då vi ska sjunga, men det jag längtar mest till är ju helt klart luciatåget på ikea! svenska sånger inför spansk publik i svensk affär, kan bli rätt intressant.

nej nu ska jag ta och sticka till gymmet med matilda, blir både gym och sedan lite simning och kanske avslappning i bubbelispoolerna. ikväll blir det diversia gott folk!

(bild skulle laddas upp men det gick inte :'( )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0