fredagen den trettonde...

idag var vi på pradomuseet där vi bland annat fick se "las meninas", "la maja vestida", "la maja desnuda", en massa goya konst och självklart miljarder kungaporträtt! måste säga att okej konst och museer och sånt är inte riktigt min grej kanske, men OJ! jag blev imponerad. måste ge en applåd till de där tokarna till konstnärer som målar en tavla näst intill stor som en fotbollsplan och finslipar den i ett år kanske! herregud det är tålamod det!

slutade redan 10.30, då jag och emma begav oss ut på metro-äventyr för att hitta till en asturias (provins i spanien) turistbyrå. skulle samla på oss informationen om provinsen inför vårt grupparbete och än en gång i detta inlägget skriver jag, OJ! det var ett flashigt ställe det!

resten av dagen gick som den gick. vissa människor var helt enkelt födda med otur, jag är en av dem. berättar så snart som möjligt!

tur att det finns något som heter vänner, och tur att dem vännerna är alldeles underbara! plugg/mys/behövlig fika på det juliga starbucks med emma, lina och linn! tjejer, jag gillar er!



glada tjejer utanför pradomuseet och en av harry-potter dementorerna!



flashiga asturias infon! planerar kanske in en resa dit inom kort faktiskt!

(bilder lånade från emma, av vilken orsak?)

ikväll blir det utgång med emma, carro och maria m.fl? trevligt trevligt!

håll hårt i hatten! 
emmajosefinbengtsson

Kommentarer
Postat av: emma

sv: säkerligen är det den!! haha stackars det fattiga barnet! x) (you know what I mean..)



åh blev alldeles varm i hjärtat när jag läste vad du skrivit! du ska veta att du är fasen en av de viktigaste i mitt liv. Med eller utan kamera :)

PUSS!! <3

2009-11-14 @ 14:52:06
URL: http://emmapetzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0