keep holding on!

tisdag: spansk-kulturhistoria prov, idrottsprov 
torsdag: matteprov (kapitel som vi började med förra veckan...)
fredag: plaza norte med carro och ikea-besök, utgång
lördag: pluggpluggplugg, utgång 
söndag: julmys
måndag: ledig, el rastro och julshopping
tisdag: ledig, äckligt mycket asturias plugg..

av de där sakerna som händer där ovan kan jag ju bara säga att vissa av dem gör så jag vill gå i ide och aldrig komma upp igen ungefär, men sen vissa av dem grejerna gör så jag längtar så jag vet inte vad (vilket gör att jag inte vill gå i ide trots allt). jobbig period just nu, men gäller bara att vara positiv och se framåt. jullov om några veckor och aldrig i hela mitt liv har jag nog vart så slutkörd som jag är nu. nästan somna på varenda lektion och vakna upp med ett ryck under en hög av skolböcker av att det ringer på skype är nog några tecken på att just nu behöver jag vila. tyvärr, men när jag kommer hem till sverige kommer jag nog somna som törnrosa i 100 år, så vi får väl se när vi ses.. aja jag kämpar på och det får bli bra!

dagen började dåligt med att jag var tvungen att kuta till bussen och vid skoldagens slut..vem missar bussen med ca 15 sekunder? jo jag och min vän lina palmgren..men positiv som jag är så finns det positiva saker med allt. att missa bussen ledde till att jag och lina tog oss en hurtig powerwalk hem, förhörde varandra om historian, pratade en massamassa och fotograferade de snötäckta bergen.





trodde ni inte va? (bilder knyckta från linafina)

esperanza kom precis in till mig med lite choklad och sa att jag behövde det för att kunna plugga lite bättre och inte tycka det är så jobbigt. tanten har helt klart sina stunder!

emmajosefinbengtsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0