det kallas visst konst

upp tidigt idag för att åka in till madrid för att ta mig en liten kulturell runda med min vän matilda! vi har ett skolarbete om prado muséet, reina-sofia och thyssen. klockan 10 skulle vi på tåget när jag tar upp mitt busskort och märker att min biljett för hela oktober månad inte finns... åh så sur jag blir! har väl tappat den igår, så bara att hosta upp ett nytt kort för 400 kronor då!

thyssen blev vårt första stopp. gratis på söndagar? nejnejnej. fick lägga 7 euro för inträde på det där och sen när man väl kommer in på det visar det sig att vi hade betallat för fel runda (den billigaste tog ju vi) så vi hade betalat för en tillfällig utställning som egentligen inte tillhörde museumet. eftersom jag är SÅ intresserad av konst var detta väldigt väldigt roande..

när vi kom till prado-museumet trodde vi inte våra ögon. det enda vi kunde se var ett stort hus med miljotals människor utanför och en kö till ingången som skulle ta minst två timmar att stå i, gratis på söndagar? ja, men det tror jag fler personer tyvärr vet om i madrid..

vid reina sofia hade vi större lycka, vi kom in och gratis till och med! massa konst av picasso, salvador dali, miró och massa fler. vad gör man inte för ett skolarbete? måste dock säga att det roligaste på reina-sofia var hissen. kittel i magen för 0 euro är riktigt bra! så om ni någon gång är sugna på lite nöjesfält, men inte vill betala för sånt, gå till reina-sofia vid atocha en söndag och åk lite hiss, perfekt!



utanför thyssens lilla ingång.



turistbussar och turister i massor! känns som att söndagar är en riktig turist-dag i madrid. mycket gratis och sen är det ju el rastro med :) (marknad)



utanför det omöjliga prado-muséet, nästa helg ska vi vara bättre ute!



reina-sofia!



det är sånt här man betalar för i vanliga fall.. konst? nja skräp.



en fotogenisk bild, eller hur papput?



kanske någon som känner igen den? jo visst är det "guernica" och picassos mest kända tavla. allt folk flockandes runt den, så svårt att fota, men det gick tillslut!

nu blir det lite plugg till, sen ska jag iväg och träna och efter en timma på gymmet möta emma och bubbla i bubbelpoolen.

tänker på er där hemma!
<3

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: alice.

Vilka äventyr, läste om Ikea innan! Kul med något man verkligen känner igen!

Kram =D

2009-10-11 @ 20:56:37
Postat av: Alexandra

Guud va skönt och varmt oc kul du har det!!

Alla saknar dej super duper mycket!

Ha det så bra, längtar efter dej ! / Alex.J

2009-10-12 @ 22:05:31
URL: http://alexandrajjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0