once upon a time..

det var en gång en tjej som var nästan sjukligt, dödligt?, beroende av sin mobiltelefon. hon skickade minst hundra sms om dagen och hon gick inte en meter utan den där lilla saken i sin hand. mobilladdaren fick utföra ett hårt arbete varje natt och hennes tummar levde troligtvis ett farligt liv. nu för tiden bor hon i madrid och vad har hänt? det är som om att hon aldrig hade hört talas om något svenskt ord som heter mobil. idag skickar hon cirka 4 sms i veckan, behöver ladda sin min fem år gamla nokia telefon max 2 gånger i veckan och hon kan inte ens sitt egna nummer. den där tjejen är jag, är ni inte stolta? :)

är nog helt och hållet inne i alla rutiner och vanor här i spanien nu. att gå upp när det är kolsvart ute, dricka min varma mjölk med fitness flingor till frukost, pallra mig iväg uppför alla backar (som nog vill döda mina ben som inte är redo för morgonträning) till busshållsplatsen, sitta på den livliga tantbussen till skolan, sju timmar senare sätta mig och vänta i timmar (känns det som i alla fall) för att en buss ska ta mig hem, in på mitt rum och plugga, äta mina kokta grönsaker och sedan lägga mig för att sova. låter det tråkigt? nejnejnej det är toppen och som tur är ser ju inte helgerna ut så här, då njuter man i solen, i madrid och med trevligt folk!

nu är jag i alla fall väldigt glad för jag har skrivit färdigt mitt arbete och nu känner jag att jag äntligen kan pusta ut! det ska jag fira med en kväll framför datan, hollywoodfruar och en massa annat trevligt tänkte jag!

har även gjort en liten-liten-liten-liten förändring när det gäller mitt utseende. ni skullle kanske inte känna igen mig om jag kom tillbaka till sverige idag. vi får väl se hur jag ser ut i december, vamos a ver!

 
 

puss och kram/
emmajosefinbengtsson?
 


Kommentarer
Postat av: Bettan

En skönhet klär i allt!



Pussar på dig!

2009-10-07 @ 18:36:31
URL: http://elisabethpalsson.blogg.se/
Postat av: VALLE

Håller med bettan :) Dina tummar behöver få vila lite!

2009-10-07 @ 18:39:28
Postat av: josefin

:) haha ja dem behöver nog det, och tänk all strålning jag inte får i mig nu.. kommer komma hem som ny ju :D

2009-10-07 @ 18:40:48
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/
Postat av: alice

kanska kan vara en ny hårfärg ? :)

2009-10-07 @ 18:43:33
Postat av: josefin

Läste din blogg det låter inte gott med bara varma grönsaker och defenetivt inte varm mjölk,men allt går ju om man måste.Vi förstår att du äter annat med och vi tror att du har det jättebra.Nu kommer väl snart familjen ner och hälsa på och då blir det nog mycket gott,gott. Kramar Morfar o Millan

2009-10-07 @ 18:57:29
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/
Postat av: josefin

Ja korten va bra men du är ju vackrare,Millan

2009-10-07 @ 19:01:50
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/
Postat av: Annika

haha, sista bilden! du påminner om en pedofil på bussen ;) <3

2009-10-07 @ 20:38:25
URL: http://annikanilsson.webblogg.se/
Postat av: Nicole

DAMN. inte dåligt. men kommer nog ändras när du är hemma på svensk mark igen!

2009-10-07 @ 21:02:10
Postat av: julia

haha guud vad lik du var det där bergatrollet i trolltider på sista bilden haha XD<33

2009-10-08 @ 19:26:42
URL: http://funkypunky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0