we -powerwalkar- this town

kom hem, fortfarande i livet, igår kväll efter barnpassningen och lilla bella var turligt nog även hon levande! emma och jag klarade uppdraget utan problem.. eller okej problem fanns det. som tur är så är ju faktiskt spanjorer väldigt hjälpsamma och om det inte vore för en restaurang full med hjälpsamma vakter och arbetare hade vi nog stått kvar där än. att köra barnvagn samtidigt som man ska plocka åt sig av världens mest underbara salladsbuffé, öppna dörrar och göra en massa annat kan bara innebära problem.. men de två singelmammorna löste det hela! min magsäck har krympt under den här resan, men denna kvällen.. herregud jag tror den gick upp till normal storlek igen!

idag blev det tidig, eller ja runt 09.45, uppgång för att sedan ta sig in till madrid återigen. men vad stod på schemat idag? inte barnvakt utan shopping!! inte för jag köpte så mycket till mig själv, men jag vet två stycken som har fyllt år och som kommer hit om fyra ynka korta små dagar.. mer säger jag inte! blev ett par leggings, en sjal och en mascara för min del med i och för sig.

problematisk hemresa.. de två trötta singelmammorna emma och josefin sitter och halvsover och vad händer? mitt i all stress missar vi att hoppa av på rätt tunnelbana station för att byta till tåget.. vi sitter kvar och först i nästa kommer vi på att, OJ vi glömde hoppa av. eftersom emma hade bråttom till flygplatsen för att möta sina föräldrar var detta lite dåligt av oss.. det fick bli powerwalk på hög nivå, även för mina långa ben ska jag säga! men allt löste sig och just i denna stund nu kanske emma står där på barajas och kramar om sin familj och kanske gråter en skvätt.. åh jag längtar till onsdag!

VARNING! alla ni som älskar hm, men som inte tänkt besöka madrid.. kolla bort nu.



herregud, madre mia! detta hm.. kan väl säga så att emma och jag spenderade ett
antal minuter.. över 60 kan jag i alla fall säga innanför den där porten. hade kunnat
gå runt där en hel dag, nästan som ullared fast roligare!




behöver jag säga annat än att jag är kär... åh ge mig ett presentkort bara så
hade det känts ännu bättre..

emmajosefinbengtsson


Kommentarer
Postat av: julia

haha nu blev jag nyfiken XD



ohh dit måste vi gå på torsdag !! :D<33 läängtar efter dig ! vet du vad jag har gjort ?

nej blir antagligen svaret. jag fyllt en ask med flourtabletter med så många tabletter som det är dagar tills du kommer hem (L) hihihi (A)

2009-10-24 @ 19:42:37
URL: http://funkypunky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0